Marketing Groningen neemt Mirjam Wulfse mee op roadtrip

Afgelopen vrijdag stapte Mirjam Wulfse (gedeputeerde provincie Groningen) samen met Barbara Risselada van Marketing Groningen in een echte oude 2CV (lelijke eend) om samen op roadtrip te gaan door Groningen. Zij reden een deel van een van de nieuwe routes die Marketing Groningen heeft ontwikkeld voor de zomercampagne ‘Gelukkig ben je in Groningen’. De campagne draait om het geluksgevoel dat je bekruipt als je in Groningen bent en wordt omlijst door twaalf campagnefoto’s die dat gevoel trachten te vangen.  

Campagneplaat komt tot leven

Marketing Groningen liet gedeputeerde Mirjam Wulfse voor heel even ervaren hoe het is als een campagneplaat tot leven komt. Samen stapten ze in een charmante oldtimer waarmee ze een stukje van een van de ‘Off the beaten track’ roadtrips hebben afgelegd. Net als wanneer je echt op reis bent stop je onderweg bij al het leuks dat je tegenkomt. Zo ging de reis naar Bedum en werd gestopt bij de Bio pluktuin Lageweg om te genieten van de bloemenzee en een picknick met streekproducten. Mirjam kreeg daar de drie nieuwe routeboekjes overhandigd. Mirjam Wulfse: “In een artikel in een cultuurblad werd ik recent “de geluksbrenger” genoemd in relatie tot cultuur en vrije tijd. Maar niet ik, maar de grote verscheidenheid in ons landschap, geschiedenis, bij ons erfgoed en ook in routes maakt dat de provincie Groningen als geheel de geluksbrenger is. Daar wordt vandaag met de start van de zomercampagne extra de aandacht op gevestigd. Ik hoop dat steeds meer mensen daarvan gaan genieten“. Barbara Risselada: “We weten allemaal dat Groningen een pronkjuweel in gouden rand is. Het goud van de Groninger vrijetijdseconomie is alleen niet altijd even goed vindbaar en beleefbaar. Met deze roadtrips hopen we daar verandering in te brengen en het Groningse geluksgevoel bij nog meer mensen onder de aandacht te krijgen“.

Drie roadtrips dwars door Groningen

De drie routes nemen je mee van de gebaande paden dwars door de provincie Groningen. Dat kan in de auto, te fiets of hoe het dan ook uitkomt. Onderweg kom je langs allerlei kleine pareltjes en ondernemers die Groningen rijk is. Het is een uitnodiging voor bezoekers, maar ook voor de Groningers zelf, om de provincie op je eigen manier te gaan verkennen.​ Langs heel gewone, maar daardoor juist bijzondere plekjes, waar je ruimte om je heen hebt, rust in je hoofd vindt, waar je mensen ontmoet die je anders misschien nooit zou ontmoeten, gesprekken hebt die anders nooit gevoerd zouden worden. Waar je kleine, maar daardoor niet minder indrukwekkende avonturen beleeft en de natuur, het erfgoed en de streekproducten die het gebied te bieden heeft op een heel directe manier kunt beleven. De eerste route (Noord) is al te verkrijgen via de VVV/ Groningen Store en de routes Oost en Zuid komen medio juli uit. Alle drie de routes zijn al wel online via pdf beschikbaar via www.groningenstore.nl

Herstel vrijetijdseconomie ​

Met de campagne wil Marketing Groningen ook de Groningse ondernemers in de vrijetijdseconomie ondersteunen, om zo bij te dragen aan het herstel van de sector. Daarom vind je in de drie routeboekjes, en op www.ergaatnietsbovengroningen.nl, veel leuke en typisch Groningse ondernemers die je onderweg tegenkomt en die allemaal hun steentje bijdragen aan dat Groningse geluksgevoel. Samen met nog veel meer fiets-, wandel- en vaarroutes en vooral veel inspiratie voor een paar dagen in Groningen.   

Regionaal en landelijk

De campagne wordt zowel landelijk als regionaal ingezet. Landelijk ligt de focus op online en offline zichtbaarheid en inspiratie. Daarvoor werkt Marketing Groningen samen met Columbus Travel, LINDA. en het online reisplatform Honeyguide. Regionaal ligt de focus op het versterken van wat ze in Groningen eigenlijk al weten - dat ze inderdaad op een heerlijke plek wonen en daar trots op mogen zijn.