Groningen werkt aan sterker en positiever imago

Groningen is een bijzondere plek. Groningers weten dat als geen ander. In Groningen gebeurt er veel en het leven is er goed. Het is hoog tijd dat de rest van Nederland dit ook weet. Daarom werkt Marketing Groningen samen met vele andere partners hard aan het versterken van het imago van Groningen. Het is belangrijk dat dit imago krachtiger en positiever wordt. Samen met honderden andere Groningers hebben ze een verhaal ontwikkeld dat de unieke kracht van Groningen belicht. Dit verhaal laat duidelijk zien waarom er niets boven Groningen gaat. De kernboodschap is dat Groningen dé plek is voor positieve groei: "Gelukkig ben je in Groningen."
 

Tweede GRO-show groot succes

Om dit verhaal zo effectief mogelijk te verspreiden, is het belangrijk om het met één stem uit te dragen. Daarom heeft Marketing Groningen alweer de tweede editie van de GRO-show georganiseerd. Tijdens deze editie in het Forum, hebben de burgemeesters van de gemeente Groningen en Midden-Groningen bestuurders, ondernemers, instellingen en bewoners uitgenodigd om te komen luisteren naar het verhaal van de kracht Groningen en om dat verhaal op een overtuigende en beleefbare manier te presenteren.  Al eerder in januari vond de eerste editie plaats in Oost-Groningen. Na afloop van de GRO-show beschikken de deelnemers over de juiste bouwstenen om vanaf dat moment een vleugje Groningen te kunnen toevoegen aan zijn of haar verhaal van Groningen. Iedere keer anders, aangepast aan de situatie of doelgroep, maar altijd met dezelfde kernboodschap.

Samen sterker

Het versterken van het imago van Groningen is een gezamenlijke inspanning. Marketing Groningen en alle betrokken Groningers streven ernaar om het verhaal van Groningen op een consistente en inspirerende manier over te brengen aan de rest van Nederland. Door het delen van de successen, kwaliteiten en groeimogelijkheden willen ze laten zien dat Groningen een regio is waar positieve groei mogelijk is.

Voor meer informatie over het verhaal van Groningen en de GRO-shows, bezoek de website www.gro-show.nl en ontdek de bouwstenen waarmee iedereen zijn eigen verhaal over Groningen kan vormgeven. Samen zetten we Groningen op de kaart als dé plek voor positieve groei.

De GRO-shows worden georganiseerd door Marketing Groningen, in samenwerking met Nationaal Programma Groningen, het Akkoord van Groningen, de provincie Groningen en de gemeente Groningen. Na deze GRO-show volgt er nog een laatste editie voor de gemeenten Het Hogeland, Westerkwartier en Eemsdelta.