Elsa Weelink is per 1 januari 2024 benoemd tot de nieuwe directeur-bestuurder van Marketing Groningen. Zij volgt daarmee Barbara Risselada op. Elsa is in 2017 bij Marketing Groningen gestart als Marketing Manager. De afgelopen twee jaren was zij als adjunct-directeur verantwoordelijk voor het domein vrijetijd en gastvrijheid.
Vanaf dit jaar vaart Marketing Groningen een nieuwe koers met aangescherpte focus op de vrijetijds- en gastvrijheid sector. Met als missie om de kracht van Groningen beleefbaar en relevant te maken voor bewoners en bezoekers. Wim van de Pol, voorzitter van de Raad van Toezicht: “Als RvT hebben we het volste vertrouwen in Elsa. We geloven dat zij het team kundig leidt bij het realiseren van de kerntaak van Marketing Groningen. Wij weten door de afgelopen jaren dat zij een enorme drive heeft om bij te dragen aan een sterke, positieve reputatie van de stad en de provincie Groningen.”
Elsa heeft ruime ervaring in de media- en online wereld als manager en strateeg. Sinds 2017 heeft zij zich ingezet voor het versterken van de vrijetijd- en gastvrijheidstak van Marketing Groningen. Met als resultaat het convenant tussen Marketing Groningen, de regiomarketingorganisaties, Groningse gemeenten en de provincie Groningen. “Ik heb ontzettend veel zin om samen met ons team van Marketing Groningen verder te bouwen aan Groningen als aantrekkelijke bestemming. Dit kan en doet Marketing Groningen niet alleen, maar samen met ondernemers, instellingen en overheden.”, aldus Elsa.
Sinds jaar en dag zet Marketing Groningen zich in om bezoekers en inwoners te inspireren om Groningen te ontdekken. De stichting vermarkt de stad en provincie Groningen en richt zich op de doelgroepen bezoekers, bewoners en ondernemers. Hierbij worden onder andere de slogans ‘Er gaat niets boven Groningen’ en ‘Gelukkig ben je in Groningen’ ingezet. De Groningen Store/ VVV in het Forum en de exploitatie van de Martinitoren maken onderdeel uit van Marketing Groningen.
Met elkaar laten we Groningen stralen. Gelukkig ben je in Groningen.