Drie toeristische campagnes

Dit jaar starten er drie toeristische campagnes: varen, fietsen en de Lauwersmeer campagne. Alledrie zijn ze gericht op het inspireren en informeren van de bezoekers en bewoners. 

Varen

Ieder jaar brengt de provincie een vaarboekje uit. Dit jaar is het vaarboekje ook digitaal gemaakt om zo de informatie eenvoudig up to date te houden. De fysieke uitgave volgt nog en is bedoeld om te inspireren. Voor de praktische informatie wordt naar de website verwezen. Daarvoor heeft Marketing Groningen een mooie vaarkaart ontwikkelt met de vaarwateren in de provincie en met 15 leuke uitjes die langs de vaarroutes te vinden zijn en met verwijzingen naar een mooie fiets- of wandelroute.

Daarnaast zijn er 50 jachthavens voorzien van bordjes met QR-codes zodat de actuele vaarinformatie altijd direct en eenvoudig te vinden is.

Fietsen

Voor de fietscampagne werkt Marketing Groningen samen met de provincie Groningen en het routebureau om van de maand juni een fietsmaand te maken. Elke regio licht een mooie fietsroute in de buurt uit om eigen inwoners te stimuleren om een route te fietsen in hun eigen omgeving. Daarnaast wordt de campagne gelinkt aan wereld fietsdag op 3 juni. Die week worden in samenwerking met een aantal fietspartners activiteiten uitgelicht en ondernemers geactiveerd om fietsroutes uit te delen. 

Lauwersmeer

Dit jaar focust de campagne van het Lauwersmeer op 1 grotere campagne in plaats van 2 kleinere. De focus komt meer te liggen op de light-natuurliefhebber van Nederland. Naast de vaste thema’s als vogelen, vroegere zeebodem en donkerte, wil Marketing Groningen de potentiële bezoeker graag informeren in wat te doen tijdens een weekend of weekje in het Nationaal Park Lauwersmeer. Tips voor overnachten, lunch, diner, activiteiten, etc. De campagne wordt extra kracht bijgezet door een persreis en verschillende advertorials.