Campagne Groningen voor elkaar

Omstreeks 11 april lanceren we de campagne ‘Groningen voor elkaar’. Want voor onze bezoekers zijn we misschien een eind weg, als Groningers zijn we dichtbij. De campagne heeft als doel het gevoel van trots onder Groningers te versterken en tegelijkertijd ondernemers in de retail, horeca en vrijetijdssector te ondersteunen. Want Groningers zijn creatief en ondersteunen elkaar waar mogelijk. Dat doen we op onze eigen manier, voor en door elkaar. Wij doen.

Waarom een campagne

Groningers zijn creatief, en daarom ontstaan er in rap tempo tal van initiatieven die hulp vragen van ons, maar ook van bedrijvenverenigingen en regiomarketing organisaties in de provincie. Dat is geweldig. Maar samen bereik je meer en daarom kiezen wij voor één overkoepelende campagne waarmee we zoveel mogelijk impact willen maken. We nodigen lokale initiatieven van harte uit om hierbij aan te haken. 

Doel campagne

De campagne zet in op thema’s als gemeenschapszin en ommekracht. Op het online platform dat nu in de maak is, komt alles samen. We inspireren websitebezoekers met portretten van Groningers en laten we zien welke fantastische lokale initiatieven bestaan en ontstaan die Groningers in Stad en Ommeland op de been houden. Op karakter, kop d’r veur. Samen dragen zij bij aan de boodschap ‘Gelukkig ben je in Groningen’.