Workshops

In de middag worden vier workshops georganiseerd. Het is mogelijk om er twee bij te wonen. De volgende workshops vinden plaats:


HOOK (Hospitality, Online, Ondernemerschap en Kwaliteit)

In deze workshop gaat Duco Schenk met de deelnemers sparren over HOOK (Hospitality, Online, Ondernemerschap en Kwaliteit). Wat is voor jou de definitie van Hospitality, Online, Ondernemerschap en Kwaliteit en hoe kunnen we deze inzetten om het Goede Gevoel van Groningen te verwoorden en verbeelden. 

The art of storytelling & dialogue

Hoe pas ik de kunst van storytelling toe? In deze workshop illustreert Alma Wattimena aan de hand van een verhaal hoe je dat als ondernemer onder de knie krijgt. Hoe bouw ik een verhaal op en hoe breng ik het over? Hoe kom ik bijvoorbeeld tot een beeldverhaal? Kijk hier alvast voor een impressie. 

Website: www.almawattimena.nl 


Trends toegepast op Dark Sky Park & Waddengebied

Tessa aan de Stegge, travel trendwatcher en oprichter van pr- en contentbureau Cherry LAB

Wat zijn relevante reistrends voor Groningen? Welke behoeften hebben vakantiegangers en op welke manier sluiten die specifiek aan bij het Dark Sky Park en het Waddengebied? Hoe weten soortgelijke gebieden op een creatieve manier via marketing toeristen te prikkelen? Tessa geeft een kijkje in het hoofd van de vakantiegangers en geeft handvatten voor een aansluitende brainstorm met Marketing Groningen over hoe jij met de opgedane inspiratie aan de slag kan.

www.cherrylab.nl

Veenhuizen: 'Van niets naar iets'

Johan Panman, projectmanager gebiedsontwikkeling van de gemeente Noordenveld, is vanaf het begin betrokken bij de openstelling van Veenhuizen, een van de Kolonien van Weldadigheid (in 2018 genomineerd als UNESCO Werelderfgoed). Zijn verhaal gaat over de praktijk van ‘niets naar iets’ . hoe de samenwerking tussen de nieuwe ondernemers de basis heeft gelegd om de promotie en marketing op een andere manier te organiseren. En hoe de roman ‘het Pauperparadijs’, Veenhuizen op de kaart heeft helpen zetten. Met vragen die ook op andere ‘hidden treasures’ spelen.

Wolter Lommerde, producent van het theaterspektakel Het Pauperparadijs, zal ingaan op de achtergronden van deze succesvolle productie, en hoe een gerichte aanpak in de zomer van 2016 in samenwerking met ondernemers in Veenhuizen tot verschillende arrangementen heeft geleid.


Deel deze pagina