Organisatie

Marketing Groningen is hét bureau voor de toeristische marketing van Groningen. De belangrijkste taak: het ontwikkelen van een marketingstrategie voor de stad en de provincie Groningen.

Directie

De heer C.J. Poll

Raad van Toezicht
De heer J. de Jeu (voorzitter)
Mevrouw C.A. Bos
De heer P.L. Bregman
De heer J.L. Oldenburger
Mevrouw I. Walinga

Visie

Een integrale marktbenadering staat centraal in de visie van Marketing Groningen. Toeristische marketing maakt deel uit van het bredere concept city marketing, een integraal concept, waarin niet alleen toerisme maar ook onderwijs, cultuur en economie belangrijke elementen zijn. Het merk Groningen dat gericht is op de toerist, is tenslotte niet los te zien van het Groningen dat zich richt op potentiële studenten, werkgevers of nieuwe bewoners. De integrale benadering staat ook centraal in de relatie tussen stad en ommeland. Stad en provincie zijn geen concurrenten. Sterker nog, beide versterken elkaar. Marketing Groningen behartigt de belangen van alle toeristisch-recreatieve instellingen en bedrijven. Marketing Groningen doet dit door de consument centraal te stellen. Keuzes worden dan ook gemaakt met de toerist als uitgangspunt.

Deel deze pagina