Groningen wint Nationale Citymarketing Trofee

Groningen heeft de Nationale Citymarketing Trofee 2013 gewonnen in de categorie gemeenten met meer dan 100.000 inwoners. De trofee werd op 17 juni uitgereikt aan Dirk Nijdam van Marketing Groningen op het Nationaal Congres Citymarketing in Rotterdam. Groningen moest het in de finale opnemen tegen de andere genomineerden Eindhoven en Den Haag.

Onderdeel van het juryproces was dat de genomineerde steden werden onderworpen aan een vragenronde en zich moesten presenteren. Volgens de jury heeft Groningen de prijs te danken aan een consistent citymarketingbeleid dat los staat van de waan van de dag. De stad vaart al jarenlang een eigen koers en laat zich niet van deze koers afwijken door incidenten en hypes. Ook de al zeer lang bekende slogan ‘Er gaat niets boven Groningen,’ deed het goed bij de jury. In het juryrapport kreeg de stad bovendien de complimenten voor de inzet van social media.

Marketing Groningen werkt nauw samen met de gemeente Groningen om het citymarketing beleid zo goed mogelijk vorm te geven en uit te voeren. Groningen heeft zich zelf aangemeld voor de Nationale Citymarketing Trofee. Andere gemeenten konden daarop Groningen nomineren voor de prijs. Vervolgens heeft een vakjury de nominaties beoordeeld en uiteindelijk de winnaars aangewezen. De genomineerde gemeenten leverden hiervoor uitgebreide documentatie en motivering aan bij de jury

Overhandiging trofee Overhandiging trofee

In de jury zaten onder meer Rik Braun universitair docent van de Erasmus Universiteit, Cees van Bemmel, directievoorzitter van Wijnen Holding, Gaston Crolla, voorzitter bestuur Netwerk Citymarketing, Eric de Kluis, hoofdredacteur van Binnenlands Bestuur en Thom Ummels, citymarketing-expert. Het is de vierde keer dat de prestigieuze trofee is uitgereikt.

Deel deze pagina