Promotionele campagnes

Is de economische situatie in Groningen veranderd sinds Marketing Groningen bestaat, en is het verbeteren van de economische verandering ook een van de doelstellingen?
Een van de doelen van Marketing Groningen is het werven van bezoekers die blijven overnachten en geld besteden. Sinds het bestaan van Marketing Groningen is het aantal overnachtingen in Groningen blijven stijgen.

Van welke promotiemiddelen maakt Marketing Groningen gebruik?
Marketing Groningen maakt gebruik van een brede range van communicatiemiddelen. Onder andere maakt ze gebruik van internet, drukwerk, periodieke televisiespots en merchandising. 

Wat is het doel van de promotie van de ‘Er gaat niets boven Groningen’ campagne in Duitsland?
Het doel van de promotiecampagne in Duitsland is om naast de Nederlanders ook Duitse toeristen kennis te laten maken met stad en provincie Groningen.

Bestaat er naast de ‘Er gaat niets boven Groningen’ campagne nog een andere campagne om Groningen te promoten?
De slogan ‘Er gaat niets boven Groningen’ wordt voor verschillende campagnes als slogan gebruikt. Daarnaast  is er ook nog de kenniscampagne ‘Groningen, City of talent’ en de ‘Genieten’ campagne.

Aan welke aspecten van de provincie geeft Marketing Groningen aandacht in de promotie?
De G7 zijn een onderdeel van de inhoud van de ‘Er gaat niets boven Groningen’ boodschap, dit zijn de zeven redenen om Groningen te bezoeken. Kijk hier voor meer informatie over de G7.

Kan ik ergens op de website van Marketing Groningen meer lezen over een aantal specifieke campagnes?
Ja dat kan op de pagina 'Campagnes en Effie-case'.

Deel deze pagina