Waddenzee Werelderfgoed begint verjaardagsfeestje op de ITB 2019

donderdag 28 februari 2019

Waddenzee Werelderfgoed begint verjaardagsfeestje op de ITB 2019

Trilaterale presentatie waddengebied op grootste reisbeurs ter wereld


De 3 noordelijke marketingorganisaties Merk Fryslân, Holland boven Amsterdam en Marketing Groningen staan als ‘Visit Wadden’ samen met Duitse en Deense partner-organisaties van 6 t/m 10 maart op de grootste internationale reisbeurs ter wereld, de ITB (Internationale Tourismusbörse Berlin). Gezamenlijk presenteren zij het UNESCO Waddenzee Werelderfgoed. De gehele reisbranche is aanwezig, met meer dan 160.000 bezoekers uit de hele wereld is de ITB dé plek waar je als reisbestemming aanwezig moet zijn. Doel tijdens deze editie is het leggen van (pers) contacten en het aantrekken van nieuwe samenwerkingspartners.

Dit jaar viert de Waddenzee haar 10-jarig bestaan als UNESCO-werelderfgoed. De Waddenzee strekt zich uit over Denemarken, Duitsland en Nederland en is het grootste aaneengesloten getijdengebied ter wereld. De Nederlandse, Duitse en Deense partijen verenigen zich op de ITB om het aanbod op- en rond de Waddenzee te presenteren aan kleinschalige en duurzame touroperators, bloggers en reisjournalisten.

De Wadden worden gepresenteerd als een unieke bestemming, maar ook een die kwetsbaar is en waarbij duurzaam toerisme hoog in het vaandel staat. Ervaren gidsen zullen op de stand vertellen over het unieke karakter van Waddenzee Werelderfgoed en welke hoogtepunten bezoekers in het jubileumjaar niet mogen missen. Of het nu gaat om een wandeling over de zeebodem, oesters plukken op een zandbank of waddenyoga - er is genoeg te ontdekken.

Tijdens de business to business dagen van 6 t/m 8 maart worden er gesprekken met tientallen duurzame touroperators en internationale journalisten gevoerd. Op 5 maart is de International Media Marketplace waarbij reisbestemmingen afspraken kunnen maken met journalisten en influencers. Naast de vertegenwoordiging van Visit Wadden is ook Marketing Groningen aanwezig tijdens de International Media Marketplace en presenteert het Groningen als dé reisbestemming waar de rust en ruimte van de provincie heel goed te combineren is met de dynamische en bruisende stad. Samen met Visit Wadden zijn er maar liefst 50 afspraken met internationale journalisten gepland, die in 2019 of 2020 worden verleid een bezoek te brengen aan de Wadden of Groningen.

De consument kan ook naar de ITB, op 9 en 10 maart. Er kan dan volop genoten worden van lekkere lokale Wadden producten zoals wadden oesters en zeewierbonbons. Verder kan de bezoeker op de Waddenstand (in Halle 4.1, stand 216) een geheel verzorgd weekend in het Nederlandse waddengebied winnen.

De Visit Wadden stand is een samenwerking tussen Merk Fryslân, Holland boven Amsterdam, Marketing Groningen, CWSS, ProWadLink.

Deel deze pagina