Campagne Er Gaat Niets Boven Groningen

zaterdag 20 april 2019

Campagne Er Gaat Niets Boven Groningen

Onlangs is editie 2019 van de provinciale toeristische campagne Er Gaat Niets Boven Groningen van start gegaan. De campagne loopt van april tot en met de zomer. Dit jaar ligt de focus op de thema's fietsen en wandelen, waarbij de Groningse kernwaarden energie, ruimte en karakter steeds als haakje gelden voor zowel de mediakeuze, als de onderwerpen die we in de etalage zetten. 

Zo zijn een aantal iconische fiets- en wandelroutes geselecteerd die aansluiten op het verhaal van Groningen en deze beleefbaar maken. De routes voeren langs pareltjes van onze provincie, zoals de Noordkaap, de Waddenkust, het Dark Sky Park en de Kiekkaaste, maar ook unieke plekken als De Graanrepubliek, voormalig strokartonfabiek De Toekomst, de herenboerderijen en natuurlijk langs de kerken, borgen en wierden. Zo combineren we de routes met specifieke bezienswaardigheden, gebieden, ondernemersportretten of arrangementen. We zetten sterk in op redactionele aandacht. In april zijn we gestart met een samenwerking met de Telegraaf, die de prachtige fietsroute Kiek over Diek centraal zette in de bijlage VRIJ. In mei zetten we de Graanrepubliek in het zonnetje in het Lonely Planet magazine, gevolgd door een digitale longread van het NRC over het Pronkjewailpad. In juni laten we zien hoe je in Groningen kunt opladen in samenwerking met het tijdschrift Happinez en in juli sluiten we af met mooie verhalen over onze fiets- en wandelroutes in Wandel en Toeractief. Dit alles wordt doorlopend ondersteund met online advertenties en social media.

Ook internationaal loopt de campagne, in Duitsland en België zijn we daarvoor een samenwerking aangegaan met het Nederland Bureau voor Toerisme en Congressen. Deze samenwerking bestaat uit uitingen in nieuwsbladen en magazines, route-apps en ‘lezersreporters’ die uitgenodigd worden in Groningen en na hun bezoek een verslag schrijven voor de krant.

Deel deze pagina