Toeristische campagne Marketing Groningen

donderdag 01 november 2018

Toeristische campagne Marketing Groningen

De toeristische campagne “Er gaat niets boven Groningen" is in 2017 gestart en loopt tot en met december 2020. Het doel van de campagne is het verbeteren van het imago van Groningen en het verhogen van overnachtingen en dagbezoek, om daarmee een impuls te geven aan de toeristische sector in de provincie Groningen.

Het afgelopen jaar hebben we de strategie aangescherpt en hebben we door segmentaties effectiever kunnen inzetten. Zo hebben we Polen en Zweden laten vervallen (wegens het wegvallen van de directe vliegverbinding met Groningen Airport Eelde). Vervolgens hebben we aan de hand van de aantallen inkomende toeristen per focusland een kerndoelgroep gekozen. De focuslanden zijn Nederland, Duitsland, België, UK en een deel van Scandinavië.

Voor deze focuslanden zijn verschillende media campagnes ontwikkeld zoals bijvoorbeeld voor Nederland & België - Een weekend in een andere wereld, Duitsland – Lekker Radeln & Ein Wochenende in einer anderen Welt, Vlaanderen – Win een magisch weekend in Groningen, en UK en Scandinavië – Citytrip. 

Het aantal unieke bezoekers op de website in 2018 tot nu toe is meer dan een miljoen en is een stijging van 19%. In totaal zijn in de eerste helft van 2018 met de gerichte campagne-inzet van ons mediabureau en NBTC online minimaal 24,5 miljoen mensen bereikt, en offline minimaal 5,5 miljoen. Dat is een totaal bereik van 30 miljoen.

Deel deze pagina