Groningen is dé plek voor digitaal talent

vrijdag 19 april 2019

Groningen is dé plek voor digitaal talent

De campagne die onlangs is afgetrapt met maar liefst 35 ondernemers heeft als doel om bewustzijn en aandacht te creëren voor Groningen als stad en regio waar digitale innovatie floreert. De campagne richt zich op digitale talenten die nu in de randstad, omgeving Eindhoven en omgeving Enschede studeren of werken en leven. In Groningen zijn meer dan 800 openstaande vacatures voor developers, software engineers, online marketeers, business developers, analysts en andere digitale talenten. Hoewel er voldoende talent wordt opgeleid, trekken veel studenten na hun studie naar de randstad, omdat er het beeld bestaat dat er in Groningen geen banen zijn voor hoogopgeleide talenten.

Waarom is Groningen interessant voor digitaal talent?

Groningen positioneert zichzelf als een integraal ecosysteem, volop mogelijkheden en ruimte om te groeien. In Groningen wordt geïnvesteerd en gewerkt aan projecten die een grote impact op de wereld (gaan) hebben zoals 5G, cybersafety, blockchain, AI en big data. Daarnaast zijn er in de stad en regio tal van start-ups, scale-ups en innovatieve overheidsorganisaties die voorop lopen en een belangrijke rol spelen in de ontwikkelingen van de toekomst. De voornaamste boodschap van de campagne is dat Groningen de plek is waar je moet zijn als digitaal talent, doordat er volop ruimte is om te groeien; persoonlijk en economisch. Wat Groningen ook uniek maakt is een uitzonderlijk groeiklimaat. De stad is een kennishub barstensvol talent en daaromheen krijgen talenten alle ruimte om letterlijk en figuurlijk hun kennis toe te passen. Daarmee is de regio met recht een experimenteerzone voor de wereld van morgen en de ideale proeftuin voor die typisch Groningse mentaliteit van pionieren en samenwerken.

De G-factor?

De campagne wordt in juni gelanceerd. De doelgroep wordt geprikkeld en uitgedaagd door ze de vraag te stellen of zij de G-factor hebben. Daarmee doelt het campagneteam op een unieke verzameling kwaliteiten, namelijk het streven naar groei, het hebben van een growth mindset en het doen van goede dingen. De doelgroep wordt bovendien uitgedaagd om de Groningse G zo goed mogelijk uit te spreken - een voorwaarde om als digitaal talent aan de slag te kunnen in deze digitale stad.

De campagne wordt gefinancierd door het Akkoord van Groningen (provincie Groningen, gemeente Groningen, Rijksuniversiteit Groningen, Hanzehogeschool, Universitair Medisch Centrum Groningen). De samenwerkingspartners zijn de Noordelijke Online Ondernemers en Samenwerking Noord.

Campagnefilmpje voor digitaal talent

Campagnewebsite digitalgroningen.com

Deel deze pagina