Marketingbureaus in Groningen, Friesland en Noord-Holland voeren gezamenlijk campagne voor de Wadden

zondag 20 mei 2018

Marketingbureaus in Groningen, Friesland en Noord-Holland voeren gezamenlijk campagne voor de Wadden

Marketing Groningen heeft samen met Merk Fryslân en Holland Boven Amsterdam geld van het Waddenfonds gevraagd voor een periode van zes jaar. In eerste instantie gaat het om 1 miljoen voor de eerste twee jaar, de drie provincies verdubbelen dit bedrag tot ruim 2 miljoen euro.

Bedoeling is om de eilanden, de Waddenzee en de aangrenzende kustgebieden integraal onder de aandacht van potentiële toeristen te brengen. Als het geld loskomt, start er een campagne naast de bestaande marketing van afzonderlijke bestemmingen in het gebied.

Toeristenstroom Amsterdam
De aanvraag is afkomstig van de provinciale marketingorganisaties in Friesland en Groningen en Noord-Holland boven Amsterdam. Voor Marketing Groningen bestaat de belangrijkste doelgroep, net zoals in andere eigen campagnes, uit Nederland, Vlaanderen de deelstaten Noordrijn-Westfalen en Nedersaksen in Noord-Duitsland. Maar het plan is ook om samen een deel van de grote toeristenstroom die in Amsterdam neerstrijkt naar het Noorden te halen. En dan niet alleen naar de wadden.

Bottum-up
Om ondernemers en bewoners te betrekken wordt geen campagne gemaakt zonder hun input te gebruiken, zij weten immers wat de toerist niet mag missen. Tot en met september wordt de tijd genomen om verhalen, interessante locaties en input op te halen om daarmee een mooie campagne op te bouwen. Medewerkers van de drie marketingorganisaties werken hierbij nauw samen om een integrale campagne neer te zetten, onafhankelijk van provincies, gecommuniceerd vanuit het hele Nederlandse Waddengebied.

Deel deze pagina