Magische momenten en bijzondere ontmoetingen

vrijdag 01 juni 2018

Magische momenten en bijzondere ontmoetingen

Wie een weekend of een dagje weg gaat is op zoek naar iets dat thuis niet te vinden is. Inspiratie in een museum, rust in de natuur, ontspanning in een sauna of de high van een fantastisch concert. Een nieuwe omgeving die nieuwe impulsen geeft en je toestaat thuis (met alles wat daar bij hoort) even achter je te laten. In de toeristische Er gaat niets boven Groningen-campagne presenteren we Groningen als de plek die je dat allemaal geeft. We laten we de provincie en de stad zien als nieuwe werelden.

Met herkenbaar afwijkende vormen, regels, gewoontes en mogelijkheden: magische momenten en bijzondere ontmoetingen. De hele nacht door kunnen feesten tijdens een festival, over de zeebodem naar een eiland kunnen lopen, terug in de tijd gaan in Bourtange, slapen in het hotel met de meeste sterren/Dark Sky Park.

We geven de mogelijkheid om te ontdekken, te genieten en de rest van je leven even achter te laten. Om in een verhaal te duiken dat je nog niet kende, een ongewone ervaring te hebben op een bijzondere plek. Om je vrienden te kunnen vertellen dat je zo’n onbekende parel ontdekt hebt. Steeds wordt Groningen in beeld gebracht als een andere wereld.

Bijzondere ontmoetingen

Maar we verkopen geen sprookjes. We doen ons niet mooier voor dan we zijn. In de campagne ontmoet je in de tweede laag dan ook de karakters die je zult ontmoeten op je avontuur. Bijzondere mensen met een eigen verhaal. Dat maakt de campagne geloofwaardig en laat de bezoekers Groningen beleven in plaats van aanschouwen.

Visitgroningen.com

Om alle drie lagen met elkaar te verbinden is een campagnesite visitgroningen.com in diverse talen ontwikkeld. De website vormt de basis en het platform waar deze plekken, ontmoetingen en arrangementen centraal staan en waar de verbindingen tussen die locaties, activiteiten en ondernemers gelegd worden. Daartoe is content gemaakt in woord en beeld, zijn arrangementen opgezet en zijn inmiddels een vijftal commercials geproduceerd. Voor de ondersteunende mediacampagne is een roadtrip geschreven als ‘branded content’; uitgangspunt bij branded content is dat de uitstraling sterk redactioneel is. Deze roadtrip is aangevuld met verdiepende informatie over attracties, arrangementen en verdere relevante tips – zowel ter inspiratie als praktische informatie voor de bezoeker.

In 2017 waren de primaire focuslanden Nederland, Duitsland, België, Groot Brittannië en Polen, en daarnaast Scandinavië. In 2018 hebben we ervoor gekozen om de beschikbare middelen zo gericht mogelijk in te zetten. Net als in het jaar ervoor zetten we in twee rondes een mediacampagne in, echter dit jaar focussen we in de eerste helft van het jaar – naast Nederland – op Duitsland en België, terwijl we ons in de tweede helft van het jaar op Groot-Brittannië en Denemarken richten, naast de thuismarkt.

Deel deze pagina