Let’s Gro Festival trekt tienduizend bezoekers

zondag 20 november 2016

Let’s Gro Festival trekt tienduizend bezoekers

Het Let’s Gro Festival, dat medio november in Groningen werd gehouden en waar tal van ideeën werden gelanceerd voor de toekomst van de stad, heeft tienduizend bezoekers getrokken. Ook Marketing Groningen was betrokken bij een aantal programmaonderdelen.

Het was de vierde keer dat dit toekomstfestival op de agenda stond. Organisator Sandrina Scholte kijkt tevreden terug op het festival, dat volgens haar niet alleen leuk en leerzaam, maar ook gezellig was. Er kwamen mensen van alle leeftijden op af.

Er stonden deze editie maar liefst 128 evenementen op het programma, waaronder lezingen, films, feesten, proeverijen en debatten. Veel aandacht was er voor ontwerpen als een hotel aan de oostwand van de Grote Markt en een nieuw pand op de hoek van de Grote Markt en Poelestraat.

Ook Marketing Groningen was betrokken bij een aantal events, zoals een ontmoeting tussen verschillende internationale bloggers: ‘Meet the Neighbours’. Het Groningse bloggersduo NotsoStuffy had een aantal internationale bloggers uit Denemarken, het Verenigd Koninkrijk, Polen, Duitsland en België uitgenodigd om Groningen al bloggend beter te leren kennen. Samen met enkele noordelijke bloggers maakten ze een stadstour langs highlights zoals de Martinitoren en het Groninger Museum. Ook een bijeenkomst maakte deel uit van deze meet-up. Daarbij werd onder andere ingegaan op de vraag hoe Groningen zich met behulp van bloggers het beste internationaal kan vermarkten. 

Bij het ‘Designlab City of Talent’ speelde Martketing Groningen eveneens een rol. Groningse ontwerpers en creatievelingen konden in het Designlab aan de slag met de vraag ‘Hoe laten we de trots op Groningen zien?’. In De Gym in de Oosterstraat gingen de creatieve talenten en ontwerpers aan de slag met ontwerpen, kunstwerken en t-shirts, waarbij ze zich lieten inspireren door de stad Groningen.

Ook bij bijeenkomsten over kansen op het Groningse water en de economische kracht van Groningen was Marketing Groningen betrokken.

Lees meer >>

Deel deze pagina