Start internationale campagne Holland National Parks

donderdag 16 mei 2019

Start internationale campagne Holland National Parks

De campagne Holland National Parks met o.a. Waddenzee Werelderfgoed is van start gegaan. Er wordt afgetrapt met een bezoek van ongeveer 20 internationale journalisten en influencers die drie National Parks gaan bezoeken. Waddenzee Werelderfgoed, Nationaal Park NLDelta en Nationaal Park Hollandse Duinen worden internationaal onder de aandacht gebracht door deze campagne. De journalisten en influencers die deelnemen zijn voornamelijk gericht op duurzaam reizen. 

De campagne is een samenwerking tussen het Nationale Parkenbureau en NBTC Holland Marketing. Het doel is om te inspireren en de toerist te verleiden tot een bezoek aan een van de gebieden; Waddenzee Werelderfgoed, Nationaal Park NLDelta en Nationaal Park Hollandse Duinen. Het is het eerste grote internationale persmoment voor Visit Wadden, waarbij intensief wordt samengewerkt met Marketing Groningen, Merk Fryslân en Holland boven Amsterdam.

De deelnemers worden ondergedompeld in al het moois dat het Waddengebied te bieden heeft. Ze gaan o.a. wadlopen, zeehondenbanken bezoeken, een maaltijd vers van het wad bij elkaar zoeken en er wordt uitgebreid geïnformeerd over het kwetsbare en unieke gebied. 

Het eerste campagnejaar wordt UNESCO Waddenzee Werelderfgoed samen met de twee andere Nationale Parken onder de aandacht gebracht in Duitsland, België, Italië, Frankrijk en Spanje. In het tweede campagnejaar kunnen andere Nationale Parken deelnemen. 

Persbericht Nationale Parken Bureau
Holland National Parks
Visit Wadden

Deel deze pagina