Project Waddenzee Werelderfgoed

donderdag 01 november 2018

Project Waddenzee Werelderfgoed

Holland Boven Amsterdam, Merk Fryslân en Marketing Groningen hebben van het Waddenfonds en de drie provincies die grenzen aan de Waddenzee de opdracht gekregen om het Waddenzee UNESCO Werelderfgoed te gaan vermarkten. Voor wie benieuwd is naar de voortgang van dit project, volgt hier een korte update.

Campagne rondom film Ruben Smit – ‘Wad, overleven op de grens van water en land’

Vanaf 4 oktober is de film ‘Wad, overleven op de grens van water en land’ te zien in bioscopen en theaters in heel Nederland. De eerste bezoekersaantallen zijn positief. Tot nu toe hebben ruim 30.000 mensen de film gezien; de recensies zijn lovend. Om alvast aandacht te genereren voor Waddenzee Werelderfgoed is voorafgaand aan de vertoning van de film in heel Nederland een commercial te zien. Hierin vragen we bezoekers van de film onze social-mediakanalen te volgen. De campagne loopt tot eind november. Lees meer >>

Online platform en communicatieconcept in de maak

De digitale backbone van de het Waddenprogramma is de nieuw te ontwikkelen website visitwadden.nl. Medio januari moet het nieuwe platform up and running zijn. In samenwerking met de 13 regio’s zijn we momenteel bezig met het verzamelen van de content. De regio’s hebben spelen een grote rol in de content, zij bepalen mede de verhalen die we op de website gaan vertellen. Daarnaast is het bureau G2K Designers aangesteld om het communicatieconcept te ontwikkelen. Hieronder vallen onder andere het design van de website en app, templates voor nieuwsbrieven, abri’s en reclamespotjes.

Het betrekken van dertien toeristische regio’s

De regio’s spelen een belangrijke rol binnen het project. Als start van het programma maken we van iedere regio een videoportret van een ondernemer of inwoner. Wie we portretteren is door de betreffende regio bepaald. Momenteel zijn we druk bezig met het maken van de portretten, de eerste zijn inmiddels klaar. Het doel van de video’s is om ondernemers te activeren en ambassadeur te maken van het Waddengebied. Ook kunnen de portretten ingezet worden op de website, in nieuwsbrieven of tijdens bijeenkomsten. Het worden filmische video’s die naast de ondernemer ook de schoonheid van het Waddengebied laten zien.

Deel deze pagina