Groningen laat zich van mooiste kant zien in nieuwe toeristische campagne ‘Er gaat niets boven Groningen’

vrijdag 14 april 2017

Groningen laat zich van mooiste kant zien in nieuwe toeristische campagne ‘Er gaat niets boven Groningen’

Wandelen over de bodem van de zee in het waddengebied, op een bootje door het donkerste gebied genieten van de helderste sterrenhemel in het Nationaal Park Lauwersmeer en je collectie bijzondere ervaringen uitbreiden in het Groninger Museum. Dat is de start van het campagne waarmee Groningen zichzelf komende jaren op de kaart wil zetten.

“We brengen met deze campagne de grote en kleine schatten van de provincie Groningen voor het voetlicht” legt Hans Poll, directeur van Marketing Groningen uit. “Het Nationaal Park Lauwersmeer kreeg in 2016 het predikaat Dark Skypark en het Waddengebied kreeg de titel Mooiste Natuurgebied van Nederland. Dat is nog maar het topje van de ijsberg van bijzondere locaties en magische momenten die je hier om de hoek kunt beleven.”

De rode draad van de campagne vormt een ontdekkingstocht door de provincie Groningen die je langs magische momenten en bijzondere ontmoetingen met toeristische ondernemers brengt. Zo voert de excentrieke wadloop-expert Staats Mooibroek je door de magische wereld van het wad, kun je op pad met een boswachter of een begeleide roadtrip maken met een volkswagenbusje of tuktuk.
De campagne wordt de komende jaren multimediaal ingezet met de focus op online en internationale kanalen. De beelden zullen op social media, in longreads in digitale kranten, online nieuwsbrieven en campagnesites te zien zijn in Nederland, België, Duitsland, Polen, Engeland, Denemarken en Zweden. Ook is er een speciale campagnewebsite ingericht: www.visitgroningen.com.

Toeristisch Groningen
De lancering vond plaats tijdens de bijeenkomst Toeristisch Groningen, georganiseerd door de provincie Groningen in samenwerking met de Recron, Hiswa, Koninklijke Horeca Nederland, het Routebureau Groningen en Marketing Groningen. De bijeenkomst is voor ondernemers en organisaties uit de toeristisch-recreatieve sector en bedoeld om elkaar te informeren over belangrijke ontwikkelingen in de sector. Gedeputeerde Patrick Brouns verrichtte de lanceringshandeling en NBTC markeerde met Marketing Groningen de meerjarige samenwerking op de Duitse en Belgische markt.
 

Deel deze pagina