Eerste resultaten landelijk merkonderzoek

woensdag 19 december 2018

Onder 1500 Nederlanders, uit Groningen en elders, hebben wij een onderzoek gehouden over Groningen. De uitkomsten worden op dit moment nog verwerkt, maar de eerste resultaten zijn al binnen!

Resultaten tot nu toe

•Bij associaties over de stad Groningen, komt bij alle doelgroepen naar voren dat men vaak denkt aan: Martinitoren, studenten en studentenstad.

•De Grote Markt wordt relatief vaak genoemd door Groningers en Ex-Groningers. Opmerkelijk is dat ‘Aardbevingen’ een groot aandeel hebben van de antwoorden bij degene die nog nooit in Groningen zijn geweest. Deze wordt vooral genoemd bij de associaties over de provincie Groningen. Deze groep noemt ook vaak 'Noorden', 'Ver', 'Weg'. 

•Op de vraag waarom er 'niets boven Groningen gaat' geven Groningers veelal de antwoorden dat men zich hier thuis voelt, het alles heeft, het een prachtige provincie is,  de bruisende stad en ook de rust. Meermaals wordt Groningen vergeleken met de Randstad en dat het in Groningen minder druk is en beter leven is.

•Van de 190 personen die nog nooit in Groningen zijn geweest, geeft een vijfde een antwoord op de vraag wat Groningen zou kunnen doen om het aantrekkelijker als bestemming te maken geeft. Vier op de vijf weten het niet. Hier is dus nog een flinke slag te slaan!

Deel deze pagina