Bowiecampagne genomineerd voor Citymarketing Awards 2017

woensdag 08 februari 2017

Bowiecampagne genomineerd voor Citymarketing Awards 2017

Groningen is met de “Bowie wintercampagne” genomineerd voor de Netwerk Citymarketing Awards 2017. Op 14 februari tijdens de Dag van de Citymarketing worden de Netwerk Citymarketing Awards uitgereikt. De prijs wordt toegekend aan de partijen die een significante bijdrage hebben geleverd aan de ontwikkeling van het vakgebied citymarketing.

De wintercampagne met als leidend thema de internationale tentoonstelling David Bowie is in het Groninger Museum, was een succesvolle integrale citymarketingbenadering, waarbij met een relatief klein budget een grote internationale doelgroep werd bereikt en een aantal strategische doelstellingen is gerealiseerd. De veelzijdige Bowie past uitstekend bij de positionering van Groningen als creatieve en eigenzinnige cultuurstad. De tentoonstelling vormde de spil tussen culturele instellingen, winkeliers, musea en podia om gezamenlijk niet alleen meer bezoek naar het museum, maar ook naar de binnenstad te trekken met een doorlopend Bowie-programma. De campagne maakte daarnaast een duidelijke verbinding met de nieuwe destinaties van Groningen Airport Eelde zoals Southend en Gdańsk via verschillende mediakanalen.

De andere genomineerden zijn: gemeente Den Bosch met Jheronimus Bosch 500 jaar, Leiden Marketing met de campagne T-Rex ontdekt, CommunicatieLab gemeente Den Haag met merkboek Den Haag en Citymarketing Ede met Ede kiest voor Food.

De juryprijs wordt op 14 februari in ‘s- Hertogenbosch uitgereikt tijdens de Dag van de Citymarketing. Naast de juryprijs is er ook een publiekprijs waarop deelnemers van de vakdag voor citymarketingprofessionals kunnen stemmen. 

 

Deel deze pagina