Wintercampagne 2016

Campagnenaam: Wintercampagne 2016
Thema: Rodin: Genius at work
Opdrachtgever: Gemeente Groningen
Duur campagne: december 2016 - februari 2017

 

ALTIJD EEN WARM WELKOM

Een crossmediale campagne in samenwerking met zowel de gemeente als de culturele instellingen. Enkele vaste ingredienten zijn: de winteractie (6 cadeau's) met de hotels, een hoofdtentoonstelling (Rodin - Genius at work en Erwin Olaf), overzicht van hotspots, een evenementenkalender (o.a. WinterWelvaart, IJsbaan, Roald Dahl Festival, Eurosonic Noorderslag, kerstmarkten, My Firstfestival) en een overzicht van alle tentoonstellingen in de Groninger Musea.

Kom tijdens de winterdagen genieten in de bruisende stad Groningen. Ook in de koude wintermaanden, wanneer men de warmte en gezelligheid op zoekt en de stad sfeervol verlicht is, worden hartverwarmende evenementen georganiseerd. Je bent alle dagen welkom op gezellige markten, bijzondere activiteiten en leuke hotspots.


Media inzet en bereik (bij benadering):

Commercial: 
Weergaves december 2016: 18.957 Weergaves t/m april 2017: 24.637
Totaal bereik social media:
Facebook (regular en sponsord) NL/DU/EN/SE/DK/PL/BE: 1.715.736
Insert in De Volkskrant:
434.700 inserts verspreid door NL (425.000 in Volskrant, 9700 losse verspreiding)
Longreads (looptijd 1 maand, 1 week gesponsord):
Volkskrant: 10.544 / Trouw: 5.550/ NRC: 950
Totaal: 17050 pagina bezoeken (looptijd 1maand, aanjaagtijd 1 week, gem. leestijd: 2.13min)
Hotelactie:
Deelname 20 hotels en zo'n 100 boekingen

Deel deze pagina