Nazomercampagne 2016

Campagnenaam: Just one hour away - Nazomercampagne 2016
Opdrachtgever: Gemeente Groningen
Duur campagne: herfst 2016

Wanneer: 2016
Opvallend: gelijktijdig gestart met de nieuwe lijnverbinding naar Orebro - Kopenhagen

In one hour you could be here

Een Engelstalige spot laat de citytrippers in onder andere Engeland, Denemarken, Zweden en Polen zien dat de stad Groningen wel heel dichtbij is. Het spotje is onderdeel van een nazomercampagne om buitenlandse toeristen naar de stad te trekken. De citymarketingcampagne is afgelopen zomer gestart met de campagne in Londen, Kopenhagen, Malmö en Gdansk. De campagne is gericht op de inwoners van de stedelijke gebieden die een directe lijnverbinding met Groningen Airport Eelde hebben. Kopenhagen, Londen en Gdansk liggen op ongeveer een uur vliegen van Groningen. De spot met de titel: ‘In one hour you could be here’, toont de highlights van Groningen in een compilatie van dertig seconden. Zo komen onder andere het Groninger Museum, het station, de markt, winkelen, fietsen, eten, drinken en overnachten in beeld. Marketing Groningen richt zich met de campagne op jonge, stedelijke bezoekers, een doelgroep die graag nieuwe stedelijke bestemmingen wil ontdekken. Het spotje is via social media (Facebook, Instagram, YouTube) in de betreffende landen te zien. Per bestemming is er een aangepaste spot. Om de campagne extra kracht bij te zetten reed er in Kopenhagen eveneens een speciale bus die verwijst naar de website visitgroningen.com. Om de citytrippers die Groningen bezoeken een extra dienst te verlenen, rijdt er sinds kort ook een speciale Airport Shuttlebus tussen Groninger Airport Eelde en de binnenstad die aansluit op de vertrektijden van de vluchten. 

Deel deze pagina