Kans in Oost-Groningen

Opdrachtgever: Stuurgroep Oost


Uit onderzoek is gebleken dat het beeld dat de gemiddelde Nederlander heeft van deze streek nogal eenzijdig is en soms zelfs ronduit vooringenomen. De streek heeft echter een eigen, unieke charme. Daarom heeft Marketing Groningen een campagne Oost-Groningen opgezet. Deze campagne moet het beeld realistischer maken en vooral laten zien dat de kansen in deze regio talrijk zijn voor mensen met een pioniersgeest. De campagne richt zich op mensen die open staan voor een verandering in hun leven: kinderen krijgen, met pensioen gaan, een onderneming starten.

De campagne maakt gebruik van ambassadeurs – momenteel zijn het er zeven, maar hun aantal groeit. Het zijn geen hoogwaardigheidsbekleders, maar gewone mensen die de stap naar Oost-Groningen maakten – bijvoorbeeld om hier hun droomrestaurant te beginnen.


In de campagne wordt ondermeer een brochure ingezet. In bladen als Landleven, Noorderland, De Zaak, Kinderen en Zin worden advertenties geplaatst. Ook is er een Kansenloket opgezet in het Plattelandshuis in Winschoten, waar mensen die kansen zien op weg worden geholpen.

De site www.hier.groningen.nl werkt als portal en linkt door naar andere, gerelateerde sites. Op deze manier is alle informatie eenvoudig te vinden én toegankelijk. Klik bijvoorbeeld op ‘wonen’; in één oogopslag zie je dan alle huizen die in de regio te koop staan.

Deel deze pagina