Groningen Live

Campagnenaam: Groningen Live
Opdrachtgever: Gemeente Groningen / Marketing Groningen
Duur campagne: Doorlopend

Wanneer: 2013 – heden


De stad Groningen staat niet alleen bekend als bruisende studentenstad, maar ook als popstad. Om Groningen als popstad te profileren, lanceerde Marketing Groningen in nauwe samenwerking met de gemeente en de Groninger muzieksector het merk Groningen Live en de website live.groningen.nl.
Deze website bestaat uit een agenda met livemuziek optredens in de stad, maar ook recensies en blogs van professionals en liefhebbers. Een website voor en door muziekliefhebbers.

Kick-off

Sinds 2013 is het merk zichtbaar bij o.a. het Europese muziekfestival Eurosonic Noorderslag. De website werd gelanceerd tijdens de kick-off persborrel van Eurosonic Noorderslag 2015. Een mooi gevolg van het in 2014 ondertekende Convenant Popstad BV  door spelers in de Groningse popscene en de cultuur-wethouder. De online agenda Groningen Live was het eerste wapenfeit van deze samenwerking.

Zichtbaarheid

Naast de online agenda brengt Groningen Live het muziekaanbod in Groningen ook nog op andere manieren onder de aandacht. Zo brengt Groningen Live een aantal keer per jaar een gedrukte kalender uit (flyer en poster) en plaatst zij in samenwerking met Vera Groningen en De Oosterpoort Groningen regelmatig een advertentie in het landelijke muziekblad LiveGuide.
Rondom Eurosonic Noorderslag heeft Groningen Live in 2015 en in 2016 een speciale flyer uitgebracht. In 2016 was dit in samenwerking met Eurosonic Noorderslag Deze flyer/plattegrond gaf een compleet beeld van het (gratis toegankelijke) muziekprogramma in Groningen.

Lancering Groningen Live Lancering Groningen Live

Deel deze pagina