Tuin en Kunst Tiendaagse 2014

Groningen opende zomer 2014 alweer voor de vierde keer tien dagen lang de tuindeuren voor liefhebbers van tuin, kunst, cultuur en landschap. In samenwerking met Stichting Erven A. de Jager waren tuinen door de hele provincie van 20 t/m 29 juni het podium voor kunst- en cultuuruitingen. Marketing Groningen verzorgde ook dit jaar de promotie voor het evenement.

Bezoekers van het evenement konden de rijke tuinentraditie en de landschappelijke diversiteit van Groningen ontdekken en genieten van een inspirerende omgeving. Tuinen van hoog niveau waren zonder afspraak te bezichtigen en veel tuineigenaren stelden hun erf beschikbaar als podium voor een divers aanbod van kunst en cultuur. Ook in tal van musea en galerieën werden exposities georganiseerd.


Rol van Marketing Groningen

Marketing Groningen heeft voor de promotie van de Tuin en Kunst Tiendaagse flyers, posters en programmakranten in de regio ingezet. Er zijn huis-aan-huis programmakranten en flyers verspreid en er is een outdoor campagne gevoerd met posters op A0-formaat op driehoeken langs de weg. Relevante Nederlandse redacties ontvingen een perskit en er zijn advertenties ingekocht in tien tijdschriften: Tuinieren, Home & Garden, Groei & Bloei, Buitenleven - special tuinen, Noorderland, Landidee, De Tuinliefhebber, Palet, De tuin in vier seizoenen en Landleven. Op de speciale website www.tuinen.groningen.nl konden geïnteresseerden terecht voor meer informatie.

Facts & Figures

  • Ruim 80 particuliere tuineigenaren openden hun deuren.

Deel deze pagina