Er gaat niets boven Groningen 2017-heden

Campagnenaam: Er gaat niets boven Groningen
Opdrachtgever: Provincie Groningen
Duur campagne: Doorlopend

Wanneer: 2017 – 2020

Marketing Groningen trapt 2017 af met een nieuwe toeristische campagne. Daarmee wordt de provincie op de kaart gezet als een aantrekkelijke bestemming waarbij de focus daarbij meer dan voorheen ligt op het inkomend toerisme. Op verschillende manieren moeten toeristen kennis kunnen maken met de provincie en al haar hoogtepunten. Door gebruik te maken van verhaallijnen en de G7, heeft Marketing Groningen een duidelijke visie op het toerisme in Stad en Ommeland. 

Wat Marketing Groningen naar voren gaat brengen in de nieuwe campagne, hangt af van de markt die wordt bediend. Directeur Hans Poll legt uit: “Veel meer dan vroeger wordt het een campagne met verschillende spotjes, boodschappen en verhalen. Verhalen die passen bij de zeven belangrijkste toeristische bezienswaardigheden in Groningen (G7-onderwerpen) en de positionering van Groningen op die manier ondersteunen.” Deze onderwerpen zijn niet alleen voor Nederlandse toeristen interessant maar ook voor de internationale bezoekers. “Wat je ziet ten opzichte van de vorige ‘Er gaat niets boven Groningen’-campagnes, is dat we nu veel meer met online media gaan doen. Dat zijn social media activiteiten, maar ook bijvoorbeeld streaming TV. Uiteraard zorgen we er wel steeds voor dat we als Marketing Groningen herkenbaar blijven. Een rode draad loopt wel door de campagne uitingen heen.” 

In het voorjaar van 2017 zijn de eerste drie televisiespots getoond tijdens de lancering van de Toeristische campagne in de Allersmaborg. De rode draad van de campagne vormt een ontdekkingstocht door de provincie Groningen die je langs magische momenten en bijzondere ontmoetingen brengt. De campagne zet multimediaal in met de focus op online en internationale kanalen. De beelden zullen op social media, in longreads in digitale kranten, online nieuwsbrieven en campagnesites te zien zijn in Nederland, België, Duitsland, Polen, Engeland, Denemarken en Zweden. De plannen worden ondersteund door de Provincie Groningen en Economic Board Groningen.