Er gaat niets boven Groningen 2005-2012

Campagnenaam: Er gaat niets boven Groningen
Opdrachtgever: Provincie Groningen
Duur campagne: Doorlopend

Wanneer: 2005 - 2012
Opvallend: Bekroond met een bronzen Effie


2005-2007

Marketing Groningen heeft twee reclamespots laten maken, die vanaf 2005 met regelmaat te zien zijn geweest op televisie. De spots brengen Groningen op een verfrissende en dynamische manier in beeld en zijn geheel gericht op het aantrekken van toeristen naar stad en provincie Groningen. Er zijn twee verschillende spots gemaakt, waarbij de ene meer de cultuur en de andere meer de natuur benadrukt. De spots werden doorelkaar vertoond op tv. De spots laten naast bekende locaties ook bekende Groningers zien.

2009-2012

In december 2009 is het vervolg op de spots van 2005 - 2007 gelanceerd. In deze vervolgcampagne kan iedereen die Groningen een warm hart toedraagt zijn eigen Groningen-spot maken en zo zelf bijdragen aan de promotie van de provincie.

Op internet heeft het gebruik van user-generated content de afgelopen jaren al een enorme vlucht genomen. Een groeiend aandeel van websites bevat inmiddels inhoudelijke bijdragen van het publiek, zoals recensies, tips en foto’s. Zeker op toeristische websites is inhoud van de gebruikers zelf, zoals hun favoriete routes, de mooiste vakantiefoto’s en tips voor leuke hotels niet meer weg te denken. Het is nu voor het eerst dat dergelijke content te zien is in tv-commercials die door de gebruiker zelf zijn gemonteerd via een automatische internet-tool.

De spotjes zijn te bekijken op www.spotgroningen.nl. De mooiste spots worden op televisie uitgezonden.

Deel deze pagina